Levevisblog
  • Hjem
  • Livsstil
  • Teknologi
  • Økonomi
  • Mad
  • Rejse
  • Mode
No Result
View All Result
  • Hjem
  • Livsstil
  • Teknologi
  • Økonomi
  • Mad
  • Rejse
  • Mode
No Result
View All Result
Levevisblog
No Result
View All Result
Home Livsstil

Hvordan Samsung blev forvandlet til et designkraftværk

adminevevis by adminevevis
20 January 2024
in Livsstil, Økonomi, Teknologi
67 0
0
Hvordan Samsung blev forvandlet til et designkraftværk

Hvordan Samsung blev forvandlet til et designkraftværk

219
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To årtier siden var Samsung Electronics i Sydkorea kendt for at producere overkommelige, imitative elektronikvarer til andre virksomheder med fokus på hastighed, skala og pålidelighed. Designere havde lille indflydelse, og den endelige æstetiske touch blev tilføjet som en eftertanke. Imidlertid, i 1996, anerkendte Lee Kun-Hee, formanden for Samsung Group, behovet for innovation og forestillede sig design som nøglen til global konkurrence i det 21. århundrede. Dette markerede begyndelsen på Samsungs rejse for at blive en designfokuseret virksomhed.

Lee’s vision realiseredes, og Samsung, med over 1.600 designere, praler nu af en robust innovationsproces. Tværfaglige teams, herunder designere, ingeniører, markedsførere, etnografer, musikere og forfattere, samarbejder om at identificere brugerbehov og samfundstendenser. Samsung har modtaget talrige designpriser, og dets produkter, som usædvanlige fjernsyn og Galaxy Note-serien, har sat branchetendenser.

Related articles

Warum viele auf OTTO Office setzen

Warum viele auf OTTO Office setzen

7 December 2025
Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

7 December 2025

samsung.com

kke desto mindre var overgangen til en innovationsfokuseret kultur ikke problemfri. Effektivitetscentriske ledelsespraksisser stillede udfordringer. Dog kan Samsungs succes spores tilbage til beslutningen om at opbygge en intern designkompetence. I stedet for at importere ekspertise, opdyrkede Samsung en dedikeret gruppe af designere, der var i overensstemmelse med virksomhedens langsigtede mål. Dette interne fokus fremmede strategisk tænkning og modstandsdygtighed blandt designere.

At overvinde intern modstand krævede, at designere empati med forskellige funktioner inden for organisationen. At overbevise ingeniører, leverandører og endda ledere, der var investeret i status quo, nødvendiggjorde innovative løsninger. For eksempel, da mødt med modstand fra en LCD-panel leverandør under skabelsen af One Design fladskærms-tv’et, udviklede Samsungs designere en forsyningskædemodel, der ikke kun adresserede bekymringer, men også reducerede forsendelsesomkostningerne.

For at udfylde kløften mellem designeres visionære tænkning og ledelsesbeslutninger spillede visualisering en afgørende rolle. Udviklingen af Galaxy Note, betragtet som for stor efter konventionelle standarder, illustrerer dette. Ved at omskrive samtalen gennem en mock-up, der lignede en lommeagenda, introducerede designteamet med succes phablet-kategorien og udfordrede branchenormer.

Markedsprøvning blev også et værktøj til intern støtte. I tilfældet med tv-designændringer i 2003 blev skepsis fra ledelsen imødegået ved at teste konceptet på det europæiske marked, hvilket førte til et salg på en million enheder på seks måneder. Succesfulde markedsprøver styrkede designets position inden for virksomheden.

Mens Samsung fortsætter med at udvikle sig, fortsætter udfordringerne, især med skiftet mod softwarebaserede produkter. Designere udforsker agil udvikling af softwaregrænseflader og tværfaglig koordination. Virksomhedens designrevolution er fortsat og understreger behovet for løbende evaluering og tilpasning for at være et skridt foran i det hurtigt skiftende teknologiske landskab.

samsung.com

Share88Tweet55
Previous Post

Robert Kiyosaki, Forfatter til ‘Rich Dad, Poor Dad’, Afslører $1 Milliard i Gæld—Men Siger Det Ikke Bekymrer Ham

Next Post

Introduktion til Hibuddy: En Pioner inden for Teknologiske Løsninger

Related Posts

Warum viele auf OTTO Office setzen

Warum viele auf OTTO Office setzen

by adminevevis
7 December 2025
0

OTTO Office ist ein führender Anbieter für Bürobedarf, Bürotechnik und Büromöbel in Deutschland und bietet ein ausgesprochen breites Sortiment, das...

Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

by adminevevis
7 December 2025
0

Kärcher gilt weltweit als führender Hersteller für Reinigungstechnologien — und was Kärcher besonders macht, ist ihr stetes Bemühen um Qualität,...

Why many people choose Höffner

Why many people choose Höffner

by adminevevis
7 December 2025
0

Höffner is one of Germany’s leading furniture and home decor retailers, known for offering a wide selection of quality products...

Why many people like Baker Ross

Why many people like Baker Ross

by adminevevis
7 December 2025
0

Baker Ross stands out in the world of arts, crafts, toys, and party supplies because it blends creativity, variety, and...

Warum viele Menschen auf Dyson achten

Warum viele Menschen auf Dyson achten

by adminevevis
7 December 2025
0

Dyson ist eine Marke, die sich seit Jahrzehnten durch hochwertige Haushaltsgeräte und persönliche Pflegegeräte auszeichnet, die auf starker Technik, cleverer...

Load More

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Dybdegående Kig på Sephora DK: Hvorfor Danskerne Elsker at Handle hos Sephora

Dybdegående Kig på Sephora DK: Hvorfor Danskerne Elsker at Handle hos Sephora

15 May 2024
Linsbyte hos Memira – En Permanent Lösning för Bättre Syn

Linsbyte hos Memira – En Permanent Lösning för Bättre Syn

21 January 2025
Memira och deras Glasögonbutik – Stil och Funktion i Perfekt Harmoni

Memira och deras Glasögonbutik – Stil och Funktion i Perfekt Harmoni

4 February 2025
Memira – Specialist på ögonvård och synkorrigering

Memira – Specialist på ögonvård och synkorrigering

9 January 2025
De Bedste Feriesteder i 2023

De Bedste Feriesteder i 2023

0
Begiv dig ud på Unikke Rejseoplevelser i 2023

Begiv dig ud på Unikke Rejseoplevelser i 2023

0
Vækststatistik for den Digitale Økonomi: Et Øjebliksbillede af 2023

Vækststatistik for den Digitale Økonomi: Et Øjebliksbillede af 2023

0
Sikring af Din Privatliv Online: En Omfattende Guide

Sikring af Din Privatliv Online: En Omfattende Guide

0
Warum viele auf OTTO Office setzen

Warum viele auf OTTO Office setzen

7 December 2025
Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

Wieso viele in der Schweiz und anderswo auf Kärcher vertrauen

7 December 2025
Why many people choose Höffner

Why many people choose Höffner

7 December 2025
Why many people like Baker Ross

Why many people like Baker Ross

7 December 2025

Vi bringer det bedste indhold, du kan finde i Danmark.

  • Terms Of Use
  • Privacy Policy
  • Imprint

© JNews Crafted with love by – Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Contact Us
  • Homepages